Výchovný poradce: Mgr. Romana Evjáková
Náplň práce výchovného poradce:
- Spolupracuje s metodikem prevence při práci se třídami na základě vyhodnocení sociometrických šetření.
- Spolupracuje s pracovníky Školských poradenských zařízení.
- Poskytuje informace o činnosti školy a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb.
- Koordinuje činnosti zaměřené k volbě dalšího vzdělávání žáka – kariérové vzdělávání
a diagnosticko-poradenské činnosti. - Poskytuje metodickou pomoc v otázkách kariérového rozhodování žáků.
- Zajišťuje skupinové návštěvy žáků školy v informačních poradenských střediscích, úřadu práce
a poskytuje informace žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek. - Vede evidenci žáků se specifickými vývojovými poruchami, podává ve spolupráci s třídními učiteli návrhy na jejich vyšetření.
- Věnuje pozornost dětem a mládeži s problémovým vývojem a s rizikovým chováním.
Metodik prevence: Mgr. Martina Kašpárková
Náplň práce metodika prevence:
- Koordinace tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy.
- Koordinace a účast na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci rizikových forem chování.
- Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikových forem chování (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).
- Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikových forem chování, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s odbornými pracovišti, které působí v oblasti prevence rizikových forem chování.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikových forem chování v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
- Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikových forem chování, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
- Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.
- Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikových forem chování (orgány státní správy a samosprávy, střediska výchovné péče, poradny, zdravotnická zařízení, Policie ČR, orgány sociální péče, nestátní organizace působící v oblasti prevence, centra krizové intervence a další zařízení, instituce i jednotliví odborníci).
- Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikových forem chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
- Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikových forem chování u jednotlivých žáků a tříd.
- Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.